Obrovské možnosti a efektivita
Tieto výhody vás čakajú s digitálnym marketingom. Sociálne siete, google, email, reklama. Toto všetko sú formy, kde môžete prezentovať svoje produkty, či služby a predávať ich doslova jedným klikom. Stačí už len zaujať obsahom. Digitálny marketing má v dnešnej dobe širokú škálu možností, ako sa zamerať na propagáciu. Pútavý článok, video či audio nahrávka na sociálnej sieti dnes nestoja firmu skoro nič. Aj preto patrí medzi najčastejšie formy propagácie myšlienky či produktov. Spája všetkých na jednom mieste a je efektívny z nielen časového, ale aj finančného hľadiska. Poďme si však nástroje digitálneho marketingu rozmeniť na drobné. Čím všetkým môžete osloviť svojich zákazníkov?
Platená reklama
Existuje niekoľko druhov platených reklám. Medzi tie najpoužívanejšie patrí PPC reklama (platba za počet kliknutí na konkrétnu reklamu). A kde všade ňou môžete zabodovať? Vo vyhľadávači, prostredníctvom bannerov, na sociálnych sieťach a dokonca aj pri google nákupoch. Nesmieme zabudnúť ani na youtube kanál, kde má tiež svoj nemalý význam.
SEO optimalizácia
Túžite, aby bol váš web na prvých priečkach vo vyhľadávači? Potom si dôkladne posvieťte na SEO optimalizáciu, ktorá sa netýka len obsahovej, ale aj technickej stránky. Zameriava sa aj na takú maličkosť, ako rýchlo sa zákazníkovi načíta webová stránka. Mala by byť vytvorená s cieľom osloviť zákazníka s tým najlepším obsahom, aký dokážete ponúknuť, v čo najkratšom čase.
Content marketing
Efektívny nástroj digitálneho marketingu, ktorý sa sústreďuje na obsah. Dokáže prepojiť produkt s myšlienkou, nápadom, konkrétnou radou, či tipom. A je už na vás, ktorá forma tejto obsahovej časti vám bude najbližšia. Osloviť môžete blogom, článkami, videami, infografikou, ale aj audio nahrávkou. Ak chcete vidieť výsledky v podobe efektívneho predaja, content marketing so svojou fantáziou a kreativitou vám to určite zaručí.
Social media a influencer marketing
Mladší súrodenci content marketingu a PPC reklamy. Vďaka nim sa môžete zamerať na konkrétny typ ľudí, ktorých chcete osloviť a komu chcete reklamu zobraziť. Vďaka vlastnej skupine na sociálnej sieti máte vybudovanú malú komunitu, ktorá vás sleduje a ste pre ňu dôležitý. Aj preto by ste tento nástroj určite nemali vynechať.
E-mail marketing
Kým tu neboli sociálne siete a influenceri, e-mail marketing bol jednou z prvých online komunikačných nástrojov, ktoré dokázali osloviť zákazníka pomocou newslettra. Aj dnes je veľmi populárny a dokáže priviesť zákazníka presne tam, kde ho najviac potrebujete. Na váš web.
Brand marketing
Ak túžite byť zapamätateľný, mali by ste pracovať aj na brand marketingu, ktorý je tiež súčasťou online priestoru. Vďaka nemu sa môžete stať unikátny a rozpovedať príbeh svojej firmy.
Vďaka digitálnemu marketingu môžete dnes pôsobiť na celom svete. Pomôže vám kontrolovať a vyhodnotiť to, na koľko ste so svojou značkou úspešný. Má nízke náklady a pôsobí jedinečným dojmom vďaka individuálnemu prístupu ku konkrétnym skupinám.
Kdekoľvek a kedykoľvek s offline marketingom
Takto dokáže osloviť svoje cieľové publikum offline marketing. Bez ohľadu na to, kde a kedy sa nachádzate, produkt alebo služba si vás nájde za volantom auta, počas prechádzky, v poštovej schránke ako leták, alebo vás osloví prostredníctvom telefonátu. Offline marketing teda zahŕňa rôzne masovokomunikačné prostriedky od telemarketingu cez printy, bilbordy, rozhlasové a televízne reklamy. Aj keď nepatrí medzi top marketingové stratégie pre jeho finančné náklady a často aj náročnú obsahovú stránku, stále má svoje miesto a dokáže osloviť istú časť ľudí, keďže ponúka osobnú angažovanosť.
Tlačová reklama
Neváhajte využiť ju, bez ohľadu na to, v čom podnikáte. Či už predávate šperky alebo pracujete v automobilovom priemysle, dajte o sebe iným vedieť v printoch, ktoré sú špecifické svojim zameraním na konkrétnu skupinu ľudí. Dámske časopisy alebo revue o autách sú v tomto prípade ideálnou formou, ako propagovať svoju službu či produkt v offline priestore printového média.
Televízna a rozhlasová reklama
Reklama v televízii dokáže zaujať, ale nemôže si ju dovoliť každý. Vtedy prichádza rozhlas, kde sa môžu aj menšie firmy so svojimi ponukami uchytiť a pôsobiť na istú skupinu ľudí v konkrétnej lokalite.
Medzi nástroje offline marketingu patrí okrem vyššie spomenutých foriem propagácie aj vonkajšia reklama v podobe billboardov a reklamných pútačov, direct marketing s priamym oslovením zákazníka pomocou telefónu či katalógov. Veľmi obľúbenou formou sú aj event podujatia, ktorými, ak ich využijete, môžete staviť na jedinečný spôsob ako osloviť druhých pomocou zážitku.
Výhody a nevýhody digitáneho marketingu
Nízke náklady v porovnaní so štandardnými metódami reklami
Viete osloviť veľkú skupinu ľudí
Globálny dosah
Vie pôsobiť cielene na konkrétne demografické skupiny
Dáva výsledky a analýzy v reálnom čase
Automatické upravovanie kampaní podľa dostupných výsledkov
Interakcia so zákazníkmi
Občas chýbajúce technické zručnosti a znalosti
Vysoká konkurencia
Po istom čase únava spotrebiteľov z reklamy
Blokátory reklám môžu obmedziť dosah
Vyžaduje sa aktualizácia a optimalizácia
Výhody a nevýhody offline marketingu
Môže mať osobnejší prístup a byť lepšie prispôsobený cieľovému trhu
Dosahuje vyššiu dôveryhodnosť vďaka hmatateľnému aspektu podnikania a produktov
Buduje silnejšie povedomie o značke
Oslovuje staršiu generáciu a tých, ktorým používanie internetu na nakupovanie nevyhovuje
Nemerateľnosť výsledkov, absencia spätnej väzby
Vyššie náklady, keďže práca na týchto kampaniach vyžaduje viac práce, času a peňazí
Dokáže sa zacieliť len na konkrétny druh média, ktorým osloví len istý typ ľudí.
Veríme, že sprostredkovanie fungovania týchto dvoch svetov vám pomohlo rozhodnúť sa, čo je pre váš web prioritou a na čo sa zamerať, aby ste dosiahli vo svojom podnikaní úspech.
Časté Otázky
Nemeratelnosť výsledkov vás vždy bude limitovať v akomkoľvek bezpečnom expandovaní offline reklamy.
Vždy samozrejme záleží čo sa snažíte dosiahnúť. Digitálna reklama začína už od par centov za kliknutie zatiaľ čo taký bilboard s dizajnom, potlačou a prenájmom začína od 500 eur.
Vysoká konkurencia spôsobuje použitie už naozaj, premakaných taktík a navýšenie nákladov vo sférach s vysokou konkurenciou.
Všetko závisí od toho v akej sfére sa pohybujete a čo je vaším cieľom. Momentálne majú jeden z najvyšších dopadov na povedomie organické, krátke videá.
Organický dosah je dosah, ktorý získate bez platenia za reklamu – prirodzené šírenie obsahu medzi používateľmi.
Neodpovedali sme na vašu otázku? Napíšte nám na mailovú adresu support@winfo.sk.