Skip links
Dve drevené tabličky ktoré na seba nadväzujú. Jedna má napísané digitálny a druhá offline,

Digitálny verzus offline marketing

Obrovské možnosti a efektivita

Tieto výhody vás čakajú s digitálnym marketingom. Sociálne siete, google, email, reklama. Toto všetko sú formy, kde môžete prezentovať svoje produkty, či služby a predávať ich doslova jedným klikom. Stačí už len zaujať obsahom. Digitálny marketing má v dnešnej dobe širokú škálu možností, ako sa zamerať na propagáciu. Pútavý článok, video či audio nahrávka na sociálnej sieti dnes nestoja firmu skoro nič. Aj preto patrí medzi najčastejšie formy propagácie myšlienky či produktov. Spája všetkých na jednom mieste a je efektívny z nielen časového, ale aj finančného hľadiska. Poďme si však nástroje digitálneho marketingu rozmeniť na drobné. Čím všetkým môžete osloviť svojich zákazníkov?

Platená reklama

Existuje niekoľko druhov platených reklám. Medzi tie najpoužívanejšie patrí PPC reklama (platba za počet kliknutí na konkrétnu reklamu). A kde všade ňou môžete zabodovať? Vo vyhľadávači, prostredníctvom bannerov, na sociálnych sieťach a dokonca aj pri google nákupoch. Nesmieme zabudnúť ani na youtube kanál, kde má tiež svoj nemalý význam.

SEO alebo koncept optimalizácie pre vyhľadávače. Ľudská ruka držiaca drevený blok s ikonou rakety a slovom SEO. Biele pozadie Kopírovať priestor

SEO optimalizácia

Túžite, aby bol váš web na prvých priečkach vo vyhľadávači? Potom si dôkladne posvieťte na SEO optimalizáciu, ktorá sa netýka len obsahovej, ale aj technickej stránky. Zameriava sa aj na takú maličkosť, ako rýchlo sa zákazníkovi načíta webová stránka. Mala by byť vytvorená s cieľom osloviť zákazníka s tým najlepším obsahom, aký dokážete ponúknuť, v čo najkratšom čase.

Content marketing

Efektívny nástroj digitálneho marketingu, ktorý sa sústreďuje na obsah. Dokáže prepojiť produkt s myšlienkou, nápadom, konkrétnou radou, či tipom. A je už na vás, ktorá forma tejto obsahovej časti vám bude najbližšia. Osloviť môžete blogom, článkami, videami, infografikou, ale aj audio nahrávkou. Ak chcete vidieť výsledky v podobe efektívneho predaja, content marketing so svojou fantáziou a kreativitou vám to určite zaručí.

usmievavá beauty blogerka držiaca zrkadlo a natáčajúca si riasy pred videokamerou

Social media a influencer marketing

Mladší súrodenci content marketingu a PPC reklamy. Vďaka nim sa môžete zamerať na konkrétny typ ľudí, ktorých chcete osloviť a komu chcete reklamu zobraziť. Vďaka vlastnej skupine na sociálnej sieti máte vybudovanú malú komunitu, ktorá vás sleduje a ste pre ňu dôležitý. Aj preto by ste tento nástroj určite nemali vynechať.

E-mail marketing

Kým tu neboli sociálne siete a influenceri, e-mail marketing bol jednou z prvých online komunikačných nástrojov, ktoré dokázali osloviť zákazníka pomocou newslettra. Aj dnes je veľmi populárny a dokáže priviesť zákazníka presne tam, kde ho najviac potrebujete. Na váš web.

Brand marketing

Ak túžite byť zapamätateľný, mali by ste pracovať aj na brand marketingu, ktorý je tiež súčasťou online priestoru. Vďaka nemu sa môžete stať unikátny a rozpovedať príbeh svojej firmy.

Vďaka digitálnemu marketingu môžete dnes pôsobiť na celom svete. Pomôže vám kontrolovať a vyhodnotiť to, na koľko ste so svojou značkou úspešný. Má nízke náklady a pôsobí jedinečným dojmom vďaka individuálnemu prístupu ku konkrétnym skupinám.

Kdekoľvek a kedykoľvek s offline marketingom

Offline - znamená, že zariadenie a jeho používateľ sú odpojení od globálneho internetu, koncept textu v lightboxe

Takto dokáže osloviť svoje cieľové publikum offline marketing. Bez ohľadu na to, kde a kedy sa nachádzate, produkt alebo služba si vás nájde za volantom auta, počas prechádzky, v poštovej schránke ako leták, alebo vás osloví prostredníctvom telefonátu. Offline marketing teda zahŕňa rôzne masovokomunikačné prostriedky od telemarketingu cez printy, bilbordy, rozhlasové a televízne reklamy. Aj keď nepatrí medzi top marketingové stratégie pre jeho finančné náklady a často aj náročnú obsahovú stránku, stále má svoje miesto a dokáže osloviť istú časť ľudí, keďže ponúka osobnú angažovanosť.

Tlačová reklama

Neváhajte využiť ju, bez ohľadu na to, v čom podnikáte. Či už predávate šperky alebo pracujete v automobilovom priemysle, dajte o sebe iným vedieť v printoch, ktoré sú špecifické svojim zameraním na konkrétnu skupinu ľudí. Dámske časopisy alebo revue o autách sú v tomto prípade ideálnou formou, ako propagovať svoju službu či produkt v offline priestore printového média.

Šťastný podnikateľ počas firemného rozhovoru s novinárom. Vip alebo manažér hovoriaci a usmievajúci sa v kancelárii. Žena v práci ako vizážistka s obchodníkom a kameramanom, ktorý natáča video s kamerou

Televízna a rozhlasová reklama

Reklama v televízii dokáže zaujať, ale nemôže si ju dovoliť každý. Vtedy prichádza rozhlas, kde sa môžu aj menšie firmy so svojimi ponukami uchytiť a pôsobiť na istú skupinu ľudí v konkrétnej lokalite.

Medzi nástroje offline marketingu patrí okrem vyššie spomenutých foriem propagácie aj vonkajšia reklama v podobe billboardov a reklamných pútačov, direct marketing s priamym oslovením zákazníka pomocou telefónu či katalógov. Veľmi obľúbenou formou sú aj event podujatia, ktorými, ak ich využijete, môžete staviť na jedinečný spôsob ako osloviť druhých pomocou zážitku.

Výhody a nevýhody digitáneho marketingu

Nízke náklady v porovnaní so štandardnými metódami reklami

Viete osloviť veľkú skupinu ľudí

Globálny dosah

Vie pôsobiť cielene na konkrétne demografické skupiny

Dáva výsledky a analýzy v reálnom čase

Automatické upravovanie kampaní podľa dostupných výsledkov

Interakcia so zákazníkmi

Občas chýbajúce technické zručnosti a znalosti

Vysoká konkurencia

Po istom čase únava spotrebiteľov z reklamy

Blokátory reklám môžu obmedziť dosah

Vyžaduje sa aktualizácia a optimalizácia

Výhody a nevýhody offline marketingu

Môže mať osobnejší prístup a byť lepšie prispôsobený cieľovému trhu

Dosahuje vyššiu dôveryhodnosť vďaka hmatateľnému aspektu podnikania a produktov

Buduje silnejšie povedomie o značke

Oslovuje staršiu generáciu a tých, ktorým používanie internetu na nakupovanie nevyhovuje

Nemerateľnosť výsledkov, absencia spätnej väzby

Vyššie náklady, keďže práca na týchto kampaniach vyžaduje viac práce, času a peňazí

Dokáže sa zacieliť len na konkrétny druh média, ktorým osloví len istý typ ľudí.

Veríme, že sprostredkovanie fungovania týchto dvoch svetov vám pomohlo rozhodnúť sa, čo je pre váš web prioritou a na čo sa zamerať, aby ste dosiahli vo svojom podnikaní úspech.

Časté Otázky

Nemeratelnosť výsledkov vás vždy bude limitovať v akomkoľvek bezpečnom expandovaní offline reklamy. 

Vždy samozrejme záleží čo sa snažíte dosiahnúť. Digitálna reklama začína už od par centov za kliknutie zatiaľ čo taký bilboard s dizajnom, potlačou a prenájmom začína od 500 eur.

Vysoká konkurencia spôsobuje použitie už naozaj, premakaných taktík a navýšenie nákladov vo sférach s vysokou konkurenciou.

Všetko závisí od toho v akej sfére sa pohybujete a čo je vaším cieľom. Momentálne majú jeden z najvyšších dopadov na povedomie organické, krátke videá.

Organický dosah je dosah, ktorý získate bez platenia za reklamu – prirodzené šírenie obsahu medzi používateľmi.

Neodpovedali sme na vašu otázku? Napíšte nám na mailovú adresu support@winfo.sk.

Zanechajte komentár

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.