Branding
Branding je kreatívny proces tvorby jedinečnej identity značky. Tento proces zahŕňa tvorbu loga, sloganu, farebných kombinácií a iných prvkov, ktoré sa používajú na odlíšenie značky od konkurencie. Účelom brandingu je vytvoriť jedinečnú identitu značky, ktorá bude jasne rozpoznateľnou a atraktívnou pre zákazníkov. Správne nastavený branding umožňuje značkám získať si dôveru a lojalitu zákazníkov ako aj silné postavenie na trhu. Mnoho začínajúcich podnikateľov však nevie, ako si nastaviť branding a nemajú možnosť investovať do drahých odborníkov na branding. Máme pre vás niekoľko jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu vytvoriť si jedinečný branding.
Praktické Tipy
Prvé, čo musíte urobiť pri tvorbe brandingu je definovať svoju značku . Stanovte si hodnoty a poslanie vášho eshopu. Kto ste a čo chcete svojim zákazníkom ponúknuť? Ďalším krokom je takzvaný eshop dizajn. Eshop dizajn zahŕňa tvorbu jedinečného vizuálneho štýlu, ktorý bude reprezentovať vašu značku. Navrhnite logo a slogan, ktoré budú výstižné a ľahko zapamätateľné. Na stránke eshopu použite jednotný web dizajn, ktorý bude v súlade s identitou vašej značky. Pri tvorbe webstránky sa zamyslite sa nad tým, aké emócie alebo dojmy by mal váš eshop vytvárať. V neposlednom rade aktívne komunikujte so svojimi zákazníkmi a budujte si s nimi vzťah prostredníctvom sociálnych sietí, súťaží, či výnimočných zliav napríklad zasielaním prostredníctvom newslettera.
Tajný Trik
Je viac než pravdepodobné, že o tomto triku ste ešte nepočuli. Používajú ho tie najväčšie svetové značky ako McDonald's, Starbucks, alebo Netflix. Je ním skrytý význam farieb. Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako na vás jednotlivé farby pôsobia? Množstvo klasifikovaných odborníkov a psychológov hľadalo odpoveď na túto otázku. Z výskumu vzišlo, že červená farba vytvára energický a vášnivý dojem, žltá pocit šťastia a optimizmu, zelená pocit pokoja a zdravia, a najviac prekvapivo - modrá sa spája s dôverou, spoľahlivosťou a profesionalitou. Farby tak nie len vytvárajú jedinečnú identitu značky, ale aj ovplyvňujú emócie zákazníkov . Preto je dôležité zvoliť tú “správnu farbu”. Pre založenie eshopu s doplnkami výživy alebo zdravotnými pomôckami bude vhodné zvoliť logo zelenej farby, zatiaľ čo pre eshop s investičnými komoditami bude dobrou voľbou zvoliť logo s odtieňom modrej farby.
Právne Povinnosti
Pre založenie eshopu ktorý bude legitímny je nevyhnutné splniť určité právne povinnosti. Základné právne povinnosti online obchodu udáva obchodný zákonník, občiansky zákonník a živnostenský zákon. Existuje aj špecifický zákon o elektronickom obchode, ktorý vymedzuje právne povinnosti konkrétne pre eshopy. Ďalším dôležitým zdrojom usmernení je zákon o ochrane spotrebiteľa a zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku. Predtým, než svoj eshop uverejníte, by ste si mali prečítať zákon o elektronických komunikáciach - predovšetkým poslednú novelu ohľadom takzvaných cookies, ako aj zákon o ochrane osobných údajov. Ďalším aspektom, ktorému sa nevyhnete, je platenie daní. Pravidlá platenia daní pri prevádzkovaní eshopu opisuje zákon o dani z pridanej hodnoty (DPH).
Obchodné Podmienky
Obchodné podmienky sú súborom pravidiel, ktoré stanovuje obchodník vo vzťahu k zákazníkovi. VOP sa vzťahujú na všetky transakcie vykonané v rámci eshopu. Všeobecné obchodné podmienky musia obsahovať kontaktné údaje e-shopu, spôsob objednávky a uzatvorenia zmluvy so zákazníkom, či platobné a dodacie podmienky. Okrem toho nesmiete zabudnúť na uvedenie adresy a stanovenie postupu v prípade reklamácií a sťažností. Uvedené musia byť taktiež informácie o právach zákazníkov, informácie o prípadných poplatkoch, ako aj poučenie o zodpovednosti e-shopu za možné vady. Obchodné podmienky musia byť verejne dostupné na eshope, pričom máte zo zákona povinnosť umožniť, aby sa dali prečítať aj stiahnuť. Pre potvrdenie objednávky musí byť zákazník eshopu oboznámený so všeobecnými obchodnými podmienkami a udeliť svoj výslovný súhlas zakliknutím políčka Súhlasím s VOP.
Časté Otázky
Branding je proces vytvárania a spravovania identity značky. Tento proces zahŕňa tvorbu názvu, dizajnu, loga, sloganov, farieb a iných prvkov, ktoré značka používa na identifikáciu a komunikáciu so svojimi zákazníkmi.
Účelom brandingu je vytvoriť silnú a konzistentnú identitu značky, ktorá sa stane rozpoznateľnou a príťažlivou pre zákazníkov.
Newsletter je marketingový nástroj v podobe elektronickej správy, ktorý sa odosiela pravidelne zákazníkom a odberateľom prostredníctvom emailu.
Tieto elektronické správy obsahujú zvyčajne informácie o nových produktoch, službách, akciách, udalostiach, článkoch alebo akýchkoľvek iných dôležitých aktualizáciách týkajúcich sa značky, firmy alebo organizácie.
Cookies sú textové súbory, ktoré webové stránky ukladajú na zariadenie používateľa pri ich navštívení.
Tieto súbory obsahujú rôzne informácie o používateľovi a jeho interakciách s danou webstránkou, ako napríklad preferencie, prihlasovacie údaje alebo informácie o návštevnosti.
VOP, alebo všeobecné obchodné podmienky sú súborom pravidiel a podmienok, ktoré stanovuje obchodník alebo poskytovateľ služieb a ktoré sa vzťahujú na každú transakciu.
Tieto podmienky určujú práva a povinnosti oboch strán, riešia možné spory, zabezpečujú transparentnosť a stanovujú podmienky, za ktorých sa uskutočňujú transakcie alebo služby.
Eshop dizajn je dizajnový jazyk eShopu. Zahŕňa vizuálny dizajn, usporiadanie obsahu a interakčné prvky, ktoré tvoria celkovú užívateľskú skúsenosť (UX) návštevníkov a zákazníkov e-shopu.
Neodpovedali sme na vašu otázku? Napíšte nám na mailovú adresu support@winfo.sk.